17.10.2008

Sare, Kraj Basków

W planach była przejażdżka kolejka Le Petit Train de la Rhune. Pojechaliśmy więc na zwiad do miejscowości Sare. Trochę mi ta trasa nie pasowała, bo od St-Jean de Luz zaczęły się serpentyny, a to działa mi na nerwy. Spać się nie da:-)
Ostatecznie wycieczka kolejka nie doszła do skutku, pogoda uległa pogorszeniu. Dla mnie nawet lepiej, bo ja nie miałem być uczestnikiem tej wyprawy:-(.
Sare to bardzo małe miasteczko, jego urok polega między innymi na tym, że doskonale widoczne są Pireneje.
http://www.sare.fr/
Centrum miasteczka, to oczywiście boisko do palety:

to boisko w sąsiednim Ascain:
Sare leży u podnóża przełęczy St-Ignace. Gdyby wjechać kolejką na la Rhune byłby wspaniały widok, bo to najlepszy punkt widokowy w okolicy.

Ale my zamiast widoku z góry podziwialiśmy uliczki Sare:-)
kościół Saint-Martin de Sare

Ten dzień z tego co pamiętam nie był moim najlepszym dniem. W Sare wszędzie łaziły kocury, bardzo mnie to rozpraszało i byłem nerwowy. Na szczęście miasteczko jest naprawdę bardzo małe i wycieczka długo nie trwała. Chyba tez skutecznie do zwiedzania innych miejsc w tym dniu Panią i Pana zniechęciłem.

Widok na główny plac.

Może i trochę żałuję, że nie zawsze na wycieczkach byłem spokojnym psem, ale trzeba zrozumieć, że , my psy, też mamy swoje humory i nastroje.

Każdy zna różne "psie" zwroty.. wg mnie wiele z nich obraża psy i naprawdę nie wiem skąd sie wzięły! Ale parę na pewno powstało na podstawie obserwacji psich zachowań..

Gdy mży lub pada: "pogoda pod psem", "pieska pogoda", "psia pogoda", "pogoda pod zdechłym Azorkiem" , "pogoda taka, że nawet psa się nie wypędzi".

Używa się słowa "pies", chcąc kogoś obrazić: "ty psie", "szczeniaku", "psi synu", "suko", "psubracie" "tchórzliwy psie".

Przekleństwa: "psiamać" "psiakość", "psiakrew" czy "psia jucha', "pies ci mordę lizał", łagodniejsze: "pies z tobą tańcował".
Ciekawe, zawsze sobie myślałem, że jak liże czyjąś mordę:-), to robię to z sympatii i jest to jakieś wyróżnienie dla lizanego??

Inne określenia, w większości z negatywnym wydźwiękiem:
"wieszać na kimś psy", "traktować jak psa", wygląda coś "jak psu z gardła wyjęte", "zda się psu na budę", "czujemy się jak zbity pies", ktoś jest "psem na baby", "łże jak pies", "pies to trącał" można być "psem ogrodnika", mieszkać tam"gdzie psy dupami szczekają", lub w miejscu do którego nie zagląda "nawet pies z kulawą nogą", coś "schodzi na psy", "niejednemu psu Burek", bywa "zimno jak w psiarni"...
Nnnooo imponujące i od razu mam chęć wszystkie to prostować i tłumaczyć, że to nijak się ma do rzeczywistości w większości przypadków. Może innym razem.
Na szczęście określenia "wierny jak pies" i "mądry jak pies" są też bardzo rozpowszechnione.

1 komentarz:

  1. Enzo, świetne fotki z plaży:))
    Ale miałeś używanie!!!
    A jaki sprytny aport ;)

    Tymi powiedzonkami na szczęście nie przejmujesz się zbytnio - ja też...

    A miałem Ci napisać, że Moi grają w boule, a nawet wciągnęli w to swoich przyjaciół :)) - tylko muszą na mnie uważać, bo chcę się bawić tymi kulkami...

    Od kilku dni nie możemy dopisać tekstu w blogu, więc pójdzie tak, jak jest a może później rozwiąże się problem

    OdpowiedzUsuń

napływ spamu spowodował, że została włączona moderacja, prosze o wyrozumiałość

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...