14.09.2008

wielki zderzacz hadronów

Rano znalazłem na stoliku gazetę. Leżała otwarta na jakiejś tam stronie, normalnie zaproszenie do czytania. Wobec tego postanowiłem skorzystać. Delikatnie ściągnąłem ją z stolika i poszedłem na swoją kanapę. Gazeta opisywała różne ciekawe miejsca, które warto zwiedzić.
Szczególną uwagę zwróciłem na opisy okolicy Genewy. To przecież tam gdzieś znajduje się siedziba CERNu w której aktualnie pracuje Wielki Zderzacz Hadronów (Large Hadron Collider)
Jednak w artykule nic nie pisało o LHC, tylko jakieś wskazówki dla turystów znalazłem. Może dlatego, że to taka gazeta o podróżach była:-)
Pan gdy wszedł do pokoju i zobaczył mnie czytającego to wcale się nie ucieszył. A przecież powinien być dumny, że próbuje sie dokształcać.
Jak nieco później chciałem rozwinąć umiejętności ogrodnicze, to Pani krótko i zwięźle mi powiedziała co o tym myśli..

Wróćmy na chwile do LHC:-)
Wielki Zderzacz Hadronów jest największą maszyną świata. Jego zasadnicze elementy są umieszczone w okrągłym tunelu w kształcie torusa o długości około 27 km, położonym na głębokości od 50 do 175 m pod ziemią.(za wikipedia.pl)
Niestety wszystko co napisano o LHC jest dla mnie niezrozumiałe.. jedyne co zrozumiałem to fakt, że coś ma się ze sobą zderzyć i skutki tego mogą być różne. Ale nie czuje potrzeby martwienia sie tym na zapas. Ja zawsze martwię się tylko tym co ma być za chwilę lub dwie chwile. Resztą przejmują się Pani i Pan:-)

polska strona LHC
http://lhc.fuw.edu.pl/lhc.html

oficjalna:
http://lhc.web.cern.ch/lhc/

na pewno ktoś jest w stanie pojąć te wszystkie mądrości, które tam można przeczytać i zobaczyć.

W poprzednim wpisie dorzuciłem zdjęcie zwycięzcy dzisiejszego wyścigu na torze Monza.
Jest to zdjęcie gazety, która wyszła po wczorajszych kwalifikacjach. Już sobie wyobrażam te poniedziałkowe tytuły..
Nawet żal mi się zrobiło Quick-Nicka, bo on to już szans nie ma na bycie idolem niemieckich fanów Formuły. Vettel jest młody i dopiero zaczyna w Formule, wszystko przed nim. Oczywiście to rozważania o tym kto ma szansę na zostanie nowym bohaterem w Niemczech, co nie jest równoznaczne z zostaniem Mistrzem Świata F1. Mistrzem będzie Robert Kubica:-)
Przy pewnej dozie szczęścia mógłby i w tym sezonie - to byłoby zaskoczenie!
Wszystko przemawia za tym, że jednak Kubica ma podpisany ten roczny kontrakt z BMW Sauber, jak bolid będzie dopracowany, a team będzie się właściwie angażował, to w przyszłym roku ma szansę na swój pierwszy mistrzowski tytuł.
Dziś pomimo trzeciego miejsca był zadowolony. W końcu startował z 11 pozycji i warunki nie były najlepsze na wyprzedzanie. Vettel startował z pierwszej pozycji, a "Husky"Kovaleinen z drugiej, więc Kubica musiał się wykazać by znaleźć się na tym trzecim miejscu.


Tytuł wpisu jest taki jaki jest pomimo tego, że poruszam i inne tematy w notatce. Ale nazwa "wielki zderzacz hadronów" brzmi tak tajemniczo, a zarazem strasznie, że aż kusi by tak zatytułować wpis. Pewnie i film pod tym tytułem byłby fascynujący:-)
Przyznam, że jak pierwszy raz usłyszałem tę nazwę, to pomyślałem o takim urządzeniu jakie stworzył Donald Sutherland w teledysku do pewnej piosenki Kate Bush:

3 komentarze:

  1. Ta piosnka poni Kejt Busz pikno! Jakosi tak przesywająco na wskroś! Od downa mnie ino nurtuje, cy ten teledysk to nawiązuje do jakiegoś filmu z ponem Saterlandem? Nie wies moze, Enzecku? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z moich informacji, ktore uzyskalem u Pani, wynika, ze to nie sa sceny z filmu. to nawet lepiej:-)
    ja lubie wszystkie teledyski Kate Bush. a pan Sutherland ma przynajmniej w tym filmiku sympatyczna role, bo zazwyczaj gra wrednych, zimnych, niemilych panow.

    OdpowiedzUsuń
  3. Enzo widzę że masz ogromny pęd do wiedzy jak Ołk. On też co złapie w łapy to czyta,ostatnio przeczytał książke którą dopiero co kupiłam byłam nieźle wkurzona :)
    Figa.

    OdpowiedzUsuń

napływ spamu spowodował, że została włączona moderacja, prosze o wyrozumiałość

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...