6.10.2009

różne twarze Bordeaux

Jedno z miejsc bardzo charakterystycznych dla Bordeaux, fontanna przy Monument aux Girondis (pomnik żyrondystów).

kawałek pomnika:

Place de la Comedie, widok na The Regent Grand Hotel
chciałbym kiedyś tam nocować, choćby w tym najskromniejszym pokoju;-)
http://www.theregentbordeaux.com/

pomiędzy hotelem a teatrem jeździ sobie tramwaj:
i główna ulica handlowa rue S-te Catherine.
dla mnie fascynująca, tyle zapachów, że szok, różne grupki młodych osób siedzące na rogach z psami. obszczekiwałem każdego napotkanego psa. prawdę mówiąc nie wiem dlaczego, coś tam chciałem udowodnić, ale już zapomniałem co.

Bordeaux to nie tylko kamienice, jest mnóstwo nowych budynków, niby nowoczesnych, jedne bardziej pasują do miasta inne mniej..

nowoczesny hotel, ma swoich zwolenników
http://www.seekoo-hotel.com/

nie ma co ukrywać, że w mieście jest mnóstwo koszmarów w takim typie:

i zaskakującej sztuki - na przykład znienacka można spotkać kawałek krokodyla:

są miejsca gdzie można nie być mile widzianym:
nie ma za to przeszkód by pochodzić po Jardin Public, tyle, że na uwięzi - co jak widać może nudzić;-)
miejsca na chwilę oddechu jest sporo..
pan zapewne zjadł za dużo na dejeuner;-)

nasz pokój posiadał mały balkon, jednak nie wylegiwałem się na nim. z balkonu było widać bardzo ruchliwa ulicę, ogromna pocztę i jeszcze większe centrum handlowe.

spałem sobie "w nogach" łóżka, rankiem Pan mnie budził(albo ja Pana) i szliśmy po bagietkę i croissanty z których dla mnie był tylko zapach;-)

w oczekiwaniu na wyjście w teren:

w każdym przewodniku gdzie pisze o Bordeaux wspomina się o zacumowanym przy brzegu krążowniku przeciwlotniczym Colbercie.
prawda jest taka, że od 2 lat już go tam nie ma, ot tak po prostu, pozbyto się go:-(
trafiło się jednak tak, że inny statek stał przy nabrzeżu, turystyczny ale olbrzymi:

hehe, jeszcze raz ja - w oczekiwaniu na wyjazd poza miasto. można powiedzieć -gotowy do drogi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

napływ spamu spowodował, że została włączona moderacja, prosze o wyrozumiałość

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...