26.03.2011

jeszcze szwajcarsko

Do pobliskich miejscowości Brig i Visp nie zostałem zabrany na wycieczkę. No chyba, że wizyta na sklepowym parkingu się liczy?;-)

Brig http://www.brig.ch/
Urocza starówka z domami patrycjuszy, restauracjami z lokalną kuchnią i hotelami zapraszają do spacerów. Zakupy najlepiej robić na prowadzącej do dworca ulicy Bahnhofstrasse. W Brig warto odwiedzić zamek Stockalpera, jeden z najważniejszych barokowych pałaców w Szwajcarii. Historia Brig jest nierozerwalne związana z Simplonem, jedną z najpiękniejszych alpejskich przełęczy, która rozpoczyna się tuż za rogatkami miasta. W XIX wieku Napoleon kazał wybudować dla celów militarnych drogę przez Simplon, która była pierwszą utwardzoną drogą w Alpach. Brig jest idealnym miejscem wypadowym dla wycieczek np. do Zermatt lub Saas Fee. Leży także na trasie słynnego Ekspresu Lodowcowego, który łączy Zermatt z St. Moritz. Brig stanowi północny dworzec kolejowy dla prowadzącego do Włoch tunelu Simplon. Na wschód od miasta rozciąga się Goms, przez przełęcz Furka dotrzeć można do Centralnej Szwajcarii , a przez przełęcz Nufenen - do Ticino.
http://www.mojaszwajcaria.pl/opis_miasta.php?id=6

Potem się okazało, że na zamek psy nie mają wstępu - i nie chodzi o wnętrza, ale nawet na dziedziniec nie mógłbym wejść. Tak naprawdę mnie to nie zmartwiło, dobrze się wyspałem w domu i miałem potem dużo siły i energii na górską wycieczkę:-)
A oba miasteczka sobie obejrzałem na zdjęciach, przełęcz Simplon też.


Kamienne ptaszysko na Przełęczy Simplon
http://pl.wikipedia.org/wiki/Prze%C5%82%C4%99cz_Simplon
może nieco później dorzucę zdjęcia z przełęczy, część "zaginęła w akcji";-)


Visp
http://www.visp.ch/index.cfm
Przypomina trochę Ilanz(miejscowość którą poznałem w ub roku) , głównie tym, że sprawia wrażenie większego niż jest w rzeczywistości;-)


Jeszcze chciałem pokazać górskie szczyty, czyli Gornergrat.
tak tam wiało:




Pomiędzy Visp a Brig jest miejscowość Eyholz. Ważna, bo tam był dość duży supermarket i stacja benzynowa. A potem w lokalnej gazecie Pani znalazła informację, że z tej miejscowości pochodzi( i ponoć nadal tam mieszka) piosenkarka Stefanie Heinzmann. W Szwajcarii wiadomo, że znana, w Niemczech również. Może niektórzy znają ją z tego coveru (który mi akurat przypadł do gustu:-):
http://www.stefanieheinzmann.de/

Tak, pewnie dla wielu fanów Metalliki to był szok;-)
Wg mnie wyszło to całkiem dobrze.
A to pierwszy przebój Stefanie:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

napływ spamu spowodował, że została włączona moderacja, prosze o wyrozumiałość

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...