3.03.2015

piękna wiosna tej zimy

Już niecierpliwie czekam aż pojawi się pierwsza trawa. Pomimo tego, że trafiają się naprawdę piekne, słoneczne dni, to często jest po prostu szaro i ponuro. Dlatego wiele radości czuję, gdy widzę kwitące tu i ówdzie wiosenne kwiatki. Teraz jest tak jak w tym przysłowiu: w marcu jak w garcu.
Jednego dnia błękit, bezchmurnie, nastepnego pada, a chmury się kłębią nie dając szans słońcu.
Zatanawiam się też nieco nad sobą, czy już trochę nie zramolałem, bo moim tematen numer jeden jest pogoda! Być może to taki stan przejściowy pomiędzy zimą a wiosną;-)
Wychodzę rano i analizuję jakie jest niebo, czasem jakiś kot wyrwie mnie z tych rozmyślań.  Ale czuję jakieś zakręcenie na punkcie pogody.. mam nadzieję, że to minie. Szczęśliwie pojawiają się różne rośliny i będę mógł skupić się na nich, zacięcie do ogrodnictwa zawsze miałem i to uważam za interesujące hobby. Gadka o pogodzie jest taka..kocia. Koty zawsze analizują pogodę: czy będą siedzieć na dworze, czy wylegiwać się na zapieckach. A ja , wiadomo, nie chcę być nawet w części kotem;-). Tylko, że moje analizy pogodowe są takie jak kocie: będzie dlugi, atrakcyjny spacer, czy tylko w celach czysto fizjologicznych(bo np wiatr łeb urywa).
Cały Adlikon jest już gotów na przyjście wiosny: ogródki są porządkowane od jakichś dwóch tygodni, krzaki poprzycinane, trawniki ogarnięte ze starych liści i wszędzie już te pierwsze oznaki zmiany pory roku:




Dodam, że niektóre drzewa mają już nieśmiałe pąki, a jedno duże, tłuste bazie! Bocian Frank coraz częściej poluje na Krowiej Górce i okolicy, tylko czekać aż dołączy całkiem do grupy ze Steinmaur. Jeszcze ze dwa miesiące i krowy się na łąkach pojawią. Tylko zastanaiwam się co z koniami będzie, bo ich domostwo jest puste i w stajni jakieś prace trwały. Obawiam się, że nastąpiła przeprowadzka i koński wybieg będzie pusty.
No nic, jestem gotów na przyjście wiosny - na kąpiele w strumyku, pasienie się trawą i wygrzwewanie futra na słońcu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

napływ spamu spowodował, że została włączona moderacja, prosze o wyrozumiałość

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...