10.06.2015

upał zabija

Nigdy w czasie upałów nie zostawiaj psa w aucie

Pojawiły się w mojej okolicy plakaty przypominające o tym, jak bardzo upał jest niebezpieczny.
Wielu osobom wydaje się, że uchylone okno w samochodzie załatwia sprawę i pies zamknięty w tej metalowej puszce ma już komfort. To nieprawda!

Być może jest więcej polskich plakatów z ostrzeżeniem, znalazłem jednak sporo po angielsku: należy tylko wziąć poprawkę na temperatury(nie Celsjusz a Fahrenheit). Tu PRZELICZNIK




krótko i zwięźle co się dzieje z psem w zamkniętym samochodzie



I jeszcze jedno - nagrzane powierzchnie(niektóre) też parzą psie poduszki. Tak tak -człowiek również nie chodzi z przyjemnością po nagrzanym asfalcie, dla nas psów, to również jest nieprzyjemne i bolesne. Latem najlepsza jest po prostu trawa i miejsca gdzie jest cień.

Latem jeżdzę w samochodzie, ale tylko gdy to jest konieczne. Zawsze mam ze soba odpowiednią ilość świeżej wody i prawie zawsze jej cały zapas wypijam podczas przerw. Tak, przerwy w trakcie jazdy też muszą być, niekoniecznie dlatego, że chce mi się siku, po prostu krótka przechadzka, napojenie się. Jeżdżę w samochodzie typu kombi zajmując cały bagażnik, czyli mam dużo miejsca(czasem jedzie ze mna plecak, ale pasuje mi to, bo jest miękki i układam sobie na nim łeb). Wszystkie szyby mam zakryte takimi osłonkami przeciwsłonecznymi. Sama jazda jest dla mnie zawsze przyjemna pod warunkiem: nie ma korków, nie ma serpentyn;-).
pauza podczas drogi
Jeśli widzicie psa zamkniętego w samochodzie, a na zewnątrz upał, to pamiętajcie, że nawet tzw uchylony lufcik niewiele pomaga. Dla każdego psa jest to męczarnia, ten kto tak zostawia swoje zwierzę w samochodzie po prostu go nie kocha.

ps. oprócz pierwszego plakatu resztę znalazłem w internecie, być może należy to określić, że ukradłem z intenetu?

1 komentarz:

  1. Świetnie, że pojawiają się informacje tyczące się zagrożeń jakie niosą upały i oby takie akcje przynosiły efekty, bo o zwierzaki trzeba dbać!

    OdpowiedzUsuń

napływ spamu spowodował, że została włączona moderacja, prosze o wyrozumiałość

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...