23.02.2011

po prostu Enzo

Zacząłem się wczoraj zastanawiać nad popularnością mojego imienia. Jako psie jest dość rzadkie, co w sumie jest dziwne, bo jest krótkie i dźwięczne, nadaje się do wołania;-)
Jednak spotkałem drugiego Enzo, mieszka nawet na tej samej ulicy co ja! Mały Enzo jest jednak całkiem inny ode mnie, bo to dopiero by było jakby również był czarnym labradorem;-)
Osobiście innego Enzo nie znam, a byłem przecież i we Włoszech i na południu Francji gdzie to imię jest jednak dość popularne.

W telewizji widziałem za to film "Wielki błękit"(Le Grand Bleu) gdzie bohater grany przez Jean'a Reno nazywał się Enzo Molinari. Film opowiada o prawdziwej postaci, Enzo Maiorca.

Enzo Maiorca, Majorca ur, 21.06.1931 w Syrakuzach na Sycylii, włoski nurek, wielokrotny rekordzista we freedivingu. Maiorca przyczynił się w znaczącym stopniu do rozwoju i popularyzacji nurkowania swobodnego w latach 60. i 70. XX wieku . W latach1960-1974 13 razy ustanawiał rekord świata. Jego rywalizację z francuskim nurkiem Jacqusem Mayolem przedstawił w 1988 Luc Besson w filmie Wielki Błękit.(źródło Wikipedia)

Znam też Enzo Zidane, to będzie przyszła gwiazda futbolu, syn francuskiego piłkarza Zinedine Zidana. Na razie młody ma 14(15?) lat, już niestety "prawie że" wybrał klub, gra w juniorach Realu Madryt i istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie grał dla Hiszpanii a nie Francji. Ma w każdym razie taki wybór. Specjaliści uważają, że chłopak jest bardzo utalentowany. Żałuję, że nie będę mógł mu kibicować: nie lubię Realu Madryt;-)
Rodzinna sielanka w ogródku:




Dowiedziałem się też przypadkiem, że jest francuska szansonistka o pseudonimie Enzo Enzo.

takiego typu piosenki mnie usypiały podczas ostatniego pobytu w Paryżu:-)

Wiadomo, że miłośnikom szybkich samochodów moje imię kojarzy tylko i wyłącznie z Ferrari:-). Dla odmiany czarny:
colombia.englishmyway.com

1 komentarz:

  1. Interesujący post . Jednak dla mnie istnieje tylko jeden jedyny Enzo . Jest wspaniałym czarnym labradorem (;
    Posyłam Mu porcję serdecznego głaskania

    OdpowiedzUsuń

napływ spamu spowodował, że została włączona moderacja, prosze o wyrozumiałość

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...